مقالات

زیبایی و شفافیت پوست ، با کمک زعفران

زیبایی پوست

زعفران یکی از گیاهانی است که همه ما با آن آشنا هستیم و آن را به عنوان یکی از بهترین و گرانبها ترین ادویه ها و چاشنی های جهان می شناسیم.
زعفران یا زَرپَران، یک گیاه دارویی از خانواده زنبقیان است که گل بنفش رنگی دارد و کلاله های قرمز رنگی در داخل آن ، که ما از آن برای کار های بسیاری استفاده می کنیم.
آیا با همه خواص زعفران آشنا شده و همه کاربرد های آن را می دانید؟
یکی از خواص بسیار مهم زعفران برای پوست شماست و این چاشنی گران قیمت در جهان، به جز از خواصی که برای قلب؛ کبد و دیگر اجزای داخلی شما دارد؛ خواص شگفت انگیزی نیز برای پوست شما دارد و شما می توانید با استفاده از زعفران به روش های مختلف، وضعیت سلامت پوست خود را بهبود ببخشید.
یکی از کاربرد های اصلی زعفران، اضافه کردن آن به غذا ها و نوشیدنی های مختلف است که شما می توانید در واقع با مصرف آن به عنوان ماده غذایی ، خواص آن را به بدن خود برسانید.
برای بهبود وضعیت پوست، از زعفران به روش های دیگری نیز استفاده می شود. یکی از شناخته شده ترین این روش ها که احتمالا تا به حال آن را حدس زده اید ، استفاده از ماسک های زعفران است.
ماسک صورت است را روی صورت می گذارند و این باعث می شود که پوست شما از نظر های مختلف تقویت شود.
استفاده از ماسک های مختلف زعفران ، می تواند باعث زیبایی پوست شما شود ، به این دلیل که باعث افزایش اکسیژن رسانی بر روی پوست شده و گردش خون پوست را بیشتر می کند.

 

*حتما باید توجه داشت که پیش از استفاده از هر نوع ماسک ، تست عدم حساسیت انجام دهید.
به این ترتیب که پیش از قرار دادن ماسک بر روی صورت، مقداری از آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بدن قرار داده و پس از اطمینان از عدم حساسیت، از ماسک استفاده کنید. *

 

انواع خواص زعفران برای پوست

بینظیر برای پوست های چرب: اگر شما هم مانند بسیاری از افراد در سراسر جهان، پوست چربی دارید، می توانید از ماسک های مختلف زعفران استفاده کنید تا مشکل چرب بودن پوست خود را به آسانی برطرف کنید.

آبرسانی به پوست: یکی از مشهور ترین ماسک های صورت ، که زعفران در آن استفاده می شود، ماسک زعفران و گلاب است. از خواص مفید این ماسک، آبرسانی کامل برای پوست شما است .

تقویت پوست های نرمال و عادی: همانطور که افراد دارای پوست چرب ، بهتر است از زعفران استفاده کنند ، افرادی که پوست های نرمال دارند نیز می توانند با مصرف زعفران، پوست خود را تا حد زیادی تقویت کنند و از خراب شدن، چروک شدن و زخم شدن ساده و سریع آن جلوگیری کنند.

سرعت بهبودی زخم ها: زخم ها در صورت و بدن یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند زیبایی و سلامت پوست را به خطر بیاندازد. مصرف زعفران به صورت خوراکی می تواند در بهبود زخم ها نیز تاثیرگذار باشد. از زعفران همچنین برای درمان و بهبود سوختگی ها نیز استفاده می شود. از آنجایی که زعفران حاوی زینک است، مصرف آن باعث بهبود زخم‌های سطحی خواهد شد.

درمان بافت پوست: برای اینکه بافت پوست خود را نیز درمان کنید و وضعیت آن را بهبود ببخشید، می توانید نصف فنجان آب را بجوشانید و چند رشته زعفران و مقداری پودر سیر را در آن انداخته و این ترکیب را به پوست خود بزنید.

نابودی آکنه ها و جوش های مختلف: یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند، آکنه ها و جوش های زیادی است که روی پوست صورت و بدنشان می زند. اگر شما هم این مشکل را دارید، می توانید با مصرف ماسک های مختلف زعفران ، جوش و آکنه های روی پوست خود را از بین ببرید. یکی از ماسک‌هایی که می‌تواند سبب از بین رفتن جوش‌های صورت شود ، ماسک زعفران و برگ ریحان است. برای تهیه این ماسک می‌توانید تعداد ۶ یا ۷ برگ تازه ریحان را با پودر زعفران در یک ظرف مناسب کوبیده و بر روی صورت قرار دهید.

درمان خشکی پوست: یکی از مشکلات پوستی رایج این است که پوست شما خشک باشد و این موضوع می تواند برای افراد زیادی، ایجاد شود . شما می توانید با استفاده از ترکیب زعفران و عسل در ماسک صورت، خشکی پوست را نیز درمان کنید. برای تهیه ماسک عسل و زعفران ، کافی است یک قاشق عسل را با چند رشته زعفران ترکیب کرد.

روشن و شفاف تر شدن پوست: افراد بسیاری به دنبال داشتن پوست روشن و شفاف تری هستند . برای این مورد می توانید با خیساندن زعفران در شیر به مدت چندین ساعت و سپس زدن ترکیب بدست آمده بر روی پوست، پوست خود را روشن تر و شفاف تر کنید.

درمان جای نیش حشرات: استفاده موضعی از عصاره زعفران می تواند جای نیش حشراتی مثل پشه که در بدن می ماند را از بین ببرد و پوست شما را صاف کند.

1 دیدگاه در “زیبایی و شفافیت پوست ، با کمک زعفران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *